I mada prvi utisak o hotelu gost stiče nakon što je telefonom ili putem mejla rezervisao boravak, prvi direktan susret gosta sa hotelskim osobljem i samim hotelom događa prilikom njegovog dolaska i to upravo na recepciji. Gost baš tu stiče prvi utisak, a složićete se da se pogrešan prvi utisak veoma teško ispravlja.
Recepcijska služba je izvor svih informacija i predstavlja svojevrstan kanal između svih odeljenja hotela i gostiju hotela, a koliko je njena uloga značajna govori i podatak da u SAD-u ima i svoj dan. Nacionalni dan recepcionara obeležava se svake godine, druge srede u maju.
Bilo enterijerski, bilo strateški, recepcija zauzima centralno mesto u hotelu. Tu se ljubaznost i poštenje podrazumevaju, a o kulturnom ponašanju da i ne govorimo.
Na recepciji hotela treba da rade visko kvalitetni kadrovi. Zaposleni na recepciji moraju da imaju određene reference poput opšteg i formalnog obrazovanja, a osim toga, za rad na recepciji treba da imaju i određenu tehnološku disciplinu. Ona podrazumeva da se posao obavlja u skladu sa pravilima hotela i radnom etikom.
U hotelima, poslovi se dele na front desk i back desk poslove. Prvi se zasnivaju na direktnom kontaktu osoblja sa gostima i u njih spada rad na recepciji, dok se drugi odnose na rad osoblja bez kontakta sa gostima ili uz minimalni kontakt.
Recepcijska služba sastoji se od tri odeljenja: za rezervacije, za prijem gostiju i odeljenje konsijerža. Ona je centralna tačka u hotelu u koju se slivaju sve informacije i zato je jedna od najvažnijih karika za uspešno funkcionisanje hotela.
Najkraće rečeno, recepcija je mesto na kome se gostu nudi najbolja moguća usluga, a da se pri tom zadovoljavaju standardi samog hotela.